Ceļojot, lidoju. Bieži. Tomēr vēl nav tik bieži saceļots, lai aviokompānijas bezmaksas biļetes dalītu. Līdz ar to, vienmēr ir interesē ietaupīt uz biļešu cenas. Šodien padalīšos ar to, kā var ieekonomēt līdz pat 20 Eiro vai Britu funtiem, vienā virzienā lidojumā ar Ryanair. Taupi ar Bikovu 🙂 Un šī nebūs reklāma. Reklāma šajā resursā tiek vienmēr apzīmēta ar reklāmas birku.
Kā jau daudziem zināms, Ryanair lidsabiedrība ir zemo cenu aviokompānija. Tas nozīmē, ka par jebkādu jūsu šķaudienu tiks pieprasīta papildu samaksa. No tā arī veidojas salīdzinoši zemā cena biļetei, jā ceļo viens, bez bagāžas, un ir standarta auguma.
Standarta auguma šeit ir atslēgas frāze. Zinot to ka Eiropā (kur arī operē Ryanair) vidējais cilvēka augums ir ap 190cm, un vidējais lidojuma laiks ir 2-3 stundas, Ryanair vienmēr iekasēja papildus samaksu par iespēju izvēlēties sēdvietas ar lielāku attālumu starp krēsliem. Tā sauktas “Extra leg room” rindas.
Ryanair lidmašīnās “Extra leg room” atrodas rindā 01. kur var jauki komunicēt un flirtēt ar Īru stjuartēm izstiepties visā garumā.
Un rindas 16 un 17, kur var izdarīt to pašu.
Tad nu lūk. Šīs vietas, atkarībā no virziena, parasti maksā 15€ vai 15£, kas kopā ar “Priority” iekāpšanu dod divdesmitnieku uz vienu virzienu. Kuru loģiski ir paturēt makā, nekā atdot par neko. Tā arī lidojam garie cilvēki līdz 2015. gada vidum. Vai nu ar ziliem ceļiem, vai nu bez 40 Eiro.
Viss mainījies 2015. gada otrā pusē, kad kompānijai sāka piegādāt jaunas lidmašīnas.
Kopš skolas laikiem atceramies – jo mazāks svars, jo mazāk enerģijas jāpatērē. Tas nozīmē, ja lidmašīna svērs mazāk, jo vairāk ieekonomēs Ryanair. Tieši šī iemesla dēļ, vecie, smagie krēsli visām lidmašīnām, kuras ir piegādātas kompānijai pēc 2015. augusta, tika nomainīti pret jauniem, atvieglotiem, plāniem krēsliem, kas izskatās šādi.
Vecie ja kāds neatceras, bija šādi.
Tieši veci krēsli arī noēda vietu ceļiem, dēļ kā arī bija jāpērk tā sauktās “Premium” sēdvietas.
Viss. Tagad nevajag. Ar jauniem, plāniem krēsliem, vieta ir pat 2 metru gariem cilvēkiem. Pārbaudīts personīgi.
Bye-bye premium, hello 20€ kabatā. BET! Protams, kur nu bez bet.
Neskrieniet vēl uz lidmašīnu. Te arī slēpjas ekonomijas triks. Kopumā “Ryanair” flotē ir 377 lidmašīnas, no kuram 320 ir ikdienā uz līnijām. Iespēja, ka tieši jūsu lidmašīna būs tā īstā, pusotra gada laikā izlaista ar plāniem krēsliem, ir nu teiksim, mazāka ka puse.
Tāpēc iegumējam sekojošo instrukciju. Ir vajadzīga pacietība, kompis vai planšete ar WiFi, un mazliet brīva laika pirms paša lidojuma.
1. Pērkam parasto biļeti, un līdz pat lidojuma dienai, netaisām Check In.
2. Ierodamies lidostā ne vēlāk ka divas ar pusi stundas pirms izlidošanas!
Tas ir vajadzīgs tāpēc, ka reģistrāciju “Ryanair” slēdz precīzi 2 stundas pirms lidojuma. Tomēr trīs stundu periodā, lidmašīna ar kuru jūs lidosiet, jau būs ceļā uz jūsu izbraukšanas lidostu.
3. Ierodoties lidostā uzreiz slēdzam iekšā kompi vai planšeti, un dodamies uz jebkādu lidojumu trekinga resursu.
Tas var būt Flightradar, Planetracking, da jebkas.
4. Ievadam iekšā Reisa numuru. Bet uz pretējo virzienu.
Kāds reiss ir pretējais, lieliski var pārbaudīt pieejot pie informācijas ekrāniem un apskatīties ielidošanu.
Teiksim, jā mēs lidojam no Rīgas uz Dublinu ar reisu FR1977, tad lai pārbaudītu kas par lidmašīnu mums būs, ir jāievada FR1976.
5. Uz kompja vai planšetes ekrāna, redzam ko šādu.
Tagad mums ir zināma lidmašīnas reģistrācija. Konkrēti 6. Martā, Rīgā no Dublinas jau ir ceļā lidmašīna ar reģistrāciju EI-DPG, un tieši ar to mēs lidosim uz zaļo salu.
6. Nākošais solis, ir apskatīties reģistrāciju Planespotters lidmašīnu reģistrā, lai uzzināt kad tā ir izlaista un piegādāta.
Jā redzam laika posmu no 2015. gada septembra, tad mierīgi taisām Check In, ejam uz drošības kontroli, kāpjam lidmašīnā. Sit back, relax, and enjoy your flight. Baudām ekonomiju ar jauniem krēsliem.
Jā tomēr lidmašīna ir piegādāta agrāk, bet jums kājas ir garas, tad taisām Check in un ejam uz “Ryanair” lodziņu, Kur pēc reģistrācijas, var nopirkt premium sēdvietu. Sēdvietas pirkšana lodziņā ir par tādu pašu cenu, ka “Ryanair” lapā biļeti pērkot.
Principā, uz šī ieraksta publikācijas momentu, 2017. gada 6. martu, jebkura lidmašīna ar reģistrāciju no EI-FIS un līdz EI-FZH, ir aprīkota ar jauniem krēsliem. Taču zinot to, ka “Ryanair” atjauno novecojušo floti vidēji reizi nedēļā, tālākas reģistrācijas burti var tikt piešķirti randomā. Tāpēc vienmēr iesaku pārbaudīt reģistrā.
Lūk tādā ne īpaši sarežģītā veidā var ieekonomēt. Es personīgi Labi, es par sevi personīgi nerunāšu. Es pat ar stjuartēm pīpēju lidostā, un izmantoju WiFi uz borta, kur tāds nav pieejams pasažieriem biju priecīgs padalīties ar informāciju, par kuru jāpateicas Dublinas lidostas “Ryanair” darbiniecēm.
Tāds lūk neliels lifehack. Droši ziņojiet vai noderēja 😉
Comments on Kā ietaupīt lidojot ar Ryanair?